Proceseigenaren geven een kijkje in hun werkzaamheden | deel 1

Nieuws | 8 september 2022

Voor onze klanten binnen en buiten de zorg is continuïteit en een goede performance van hun mission critical applicaties cruciaal. Uitstekende dienstverlening bieden aan klanten is daarom voor ons erg belangrijk. Om onze dienstverlening zo goed mogelijk te organiseren werken we binnen PinkRoccade Cloud Solutions volgens verschillende processen die we continu evalueren en optimaliseren. De komende tijd geven een aantal proceseigenaren een kijkje in hun werkzaamheden.

Elk proces binnen PinkRoccade Cloud Solutions heeft een proceseigenaar. Deze persoon is verantwoordelijk voor de inrichting en uitwerking van het proces. In zijn of haar dagelijkse werk heeft de proceseigenaar zelf met het proces te maken. Een groot voordeel hiervan is dat er snel geschakeld kan worden wanneer er iets aangepast of geoptimaliseerd moet worden.

Tim over het incidentmanagementproces
Het incidentmanagementproces heeft als doel om incidenten zoveel mogelijk te voorkomen door proactieve monitoring en hierop gerichte acties uit te zetten. Daarnaast zorgen we dat incidenten die gemeld worden door klanten snel en zorgvuldig door ons worden afgehandeld. Hierbij is het van essentieel belang dat storingen op basis van prioriteit en volgens de afspraken die we met elk van onze klanten maken worden afgehandeld. Ter ondersteuning van onder andere het incidentmanagementproces hebben we vorig jaar een nieuw Self-Service Portal geïmplementeerd.

“Met een Self-Serivce Portal zorgen we voor kortere lijnen tussen de klant en onze technische specialisten.”

 Tim Overes | PinkRoccade Cloud Solutions

Tim vertelt: “Door tijd te investeren in het inrichten en optimaliseren van het Self-Service Portal zorgen we voor kortere lijnen tussen onze klanten en onze technisch specialisten, omdat het de communicatie onderling eenvoudig maakt. Klanten kunnen gemakkelijk een melding aanmaken en hebben continu inzicht in de status van hun melding. De melding komt direct bij de juiste specialist terecht. Het resultaat? Kortere oplostijden én een tevreden klant.”

Leo over capacitymanagement
Capacitymanagement houdt zich bezig met de vraag of de IT-capaciteit overeenkomt met de huidige en toekomstige behoefte. Waar er vanuit de verschillende Customer Teams van PinkRoccade Cloud Solutions aandacht is voor de IT-capaciteit per klant, overstijgt goed capacitymanagement dit niveau en kijkt naar het grotere geheel.

“Het is voor onze klanten in de zorg en daar buiten ontzettend belangrijk dat ze altijd kunnen beschikken over de IT-capaciteit die ze vragen.”

 Leo Arnts | PinkRoccade Cloud Solutions

Zo houdt Leo Arnts zich bezig met vraagstukken rondom de totale capaciteit en mogelijkheden binnen onze datacenters. Leo: “Het is voor onze klanten in de zorg en daar buiten ontzettend belangrijk dat ze altijd kunnen beschikken over de capaciteit die ze vragen. Alle klanten zouden het merken als we te weinig capaciteit zouden hebben. Dat kan variëren van traagheid tot zelfs onbeschikbaarheid van applicaties. Daarom zijn we hier altijd enorm alert op. We zorgen voor een goede afstemming tussen vraag en aanbod.”

Een groeiende vraag naar capaciteit vanuit klanten kan verschillende redenen hebben. Leo vertelt: “Gedurende de tijd wordt door klanten meer data verzameld, waardoor ze behoefte hebben aan meer opslagruimte. Ook zien we dat klanten ook steeds meer met de data willen gaan doen, zoals opleiden, onderzoek of testen waardoor de vraag naar meer capaciteit ontstaat. Ook kan wet- en regelgeving ervoor zorgen dat er meer data moet worden opgeslagen of verwerkt.” Op basis van KPI’s beoordelen we of de omgeving voldoet aan onze eisen. “We houden hierbij altijd rekening met ruimte voor groei. Op basis hiervan zetten we acties uit en controleren we de impact hiervan. Onze jarenlange ervaring helpt hierbij.”

Meer lezen?
Binnenkort volgt deel 2 uit deze serie waarin proceseigenaar Mohammed een kijkje geeft in zijn werkzaamheden rondom securitymanagement.