Kwaliteit van ICT-dienstverlening bij Isala verhoogt door gebruik Performance Monitor
Case | 19 maart 2025
Het Isala ziekenhuis in Zwolle was altijd al bezig met hun HiX performance en daarom logischerwijs het eerste ziekenhuis waar PinkRoccade Cloud Solutions contact mee opnam toen zij een performance tool gingen ontwikkelen.
Robert Florijn, coördinator koppeling- en integratieteam en releasemanager HiX bij Isala, vertelt over dit begin: “We begonnen samen met PinkRoccade Cloud Solutions echt vanaf nul. Wij zijn samen gaan tekenen en wij hebben aangegeven wat wij er vooral wel en niet op wilden hebben. Om te komen tot een bruikbaar dashboard wil je eigenlijk alleen maar zien wat er niet goed gaat. Met die insteek zijn we begonnen. Daarna sloten nog 5 andere ziekenhuizen aan in de Gebruikersgroep en ging de doorontwikkeling nog sneller. Daar zit ook echt de kracht: de ziekenhuizen bepalen zelf wat er wordt ontwikkeld. De tool is echt van de gebruikers en voor de gebruikers.”
“De ziekenhuizen bepalen wat er wordt ontwikkeld. Het is echt van en voor de gebruikers”
Robert Florijn | Isala Zwolle
Tijdswinst en centralisatie
Het Isala ziekenhuis had voor het gebruik van de Performance Monitor wel inzicht, maar dat was versnipperd. Jacob Keuning, functioneel beheerder met aandachtsgebied performance, legt uit wat de meerwaarde van de tool voor Isala is: “Nu we de Performance Monitor gebruiken, hebben we afscheid kunnen nemen van de simulatietool die we voorheen gebruikten. We gebruiken nu alleen nog maar de tool van PinkRoccade Cloud Solutions. Dat werkt een stuk efficiënter en ook een heel stuk sneller. Hier hoef ik niet minuten op mijn 24 uur performance overzicht te wachten, maar heb ik deze binnen een paar seconden op het scherm. We hebben met de Performance Monitor echt gespecialiseerd gereedschap in handen. ”
Jacob legt die tijdswinst uit door een voorbeeld te geven: “Op de vernieuwde welkompagina is het eerste dashboard dat je ziet de action overview. Deze gebruik ik altijd het eerste als er een performancemelding binnenkomt. Ik zie daar real time waar de langzame handelingen zitten en heb gelijk inzicht hoe lang die handeling duurt en hoe vaak deze wordt uitgevoerd. Dus hoeveel mensen er last van hebben. Ik kan dan direct doorklikken op de gebruiker, zodat ik gelijk kan zien welke afdeling het betreft. Zo heb ik snel en zonder veel klikken de informatie die ik nodig heb om onze eindgebruikers snel te helpen bij hun performance problemen in HiX.”
“We hebben met de Performance Monitor echt gespecialiseerd gereedschap in handen”
Jacob Keuning | Isala Zwolle
Verhoging van kwaliteit dienstverlening
Robert vult aan: “De Performance Monitor verhoogt de kwaliteit van dienstverlening. Als wij gebeld worden met een klacht over performance kunnen wij dat gelijk bevestigen en wij kunnen ook waarschuwen als HiX trager wordt, want dat zien we nu direct.”
“Maar ook proactief kan ik nu checken of er problemen zijn”, geeft Jacob aan. “Af en toe kijk ik bijvoorbeeld op de detail sessies, daar kan ik zien hoeveel detail sessies er per gebruiker geregistreerd zijn. En ook de vergelijking van de ziekenhuizen onderling geeft een heel mooi beeld.”
Robert: “Zeker! Deze tool is transparant in de performance tussen ziekenhuizen. Bijvoorbeeld hoe groot de database van elk ziekenhuis is, hoeveel bedden het ziekenhuis heeft etc. Daardoor krijg je uit die benchmark cijfers waar ik richting management ook echt mee aan kan komen. Deze tool is gespecialiseerde software met alleen maar performance als doel en is daarom een echte aanrader voor alle ziekenhuizen die met HiX werken!”
Heb je vragen of wil je graag weten wat we voor jou kunnen betekenen?
Neem contact op, dan spreken we elkaar snel!
Han Hagedoorn
Senior Accountmanager
06 – 4339 2834
Han Hagedoorn
Senior Accountmanager
06 – 4339 2834