Technisch Consultant
Jurjen van der Molen
drinkt het liefst cappuccino
“Samen met mijn collega’s van customer team Hospitals zorgen wij ervoor dat bij diverse ziekenhuizen het elektronische patiëntendossier (EPD HiX van Chipsoft) hoog beschikbaar en up-and-running blijven. Dit doen wij met behulp van ons monitoringsysteem, die ons meldt wanneer er disken vollopen, services uitvallen of zelfs servers omvallen. Vaak heeft een ziekenhuis niet eens door dat iets dreigde om te vallen of was omgevallen. Wij hadden het al gefixt!
Belangrijk voor ziekenhuizen is dat patiënten online hun dossier, afspraken en uitslagen van onderzoeken kunnen inzien, maar ook afspraken kunnen maken. Dit gebeurt op het patiëntportaal, welke draait binnen onze Azure-omgeving op Kubernetes.
Regelmatig worden deze systemen up-to-date gebracht met een nieuwe Hotfix. Dit kan vanuit huis, maar doen we ook op locatie in het ziekenhuis als daar hun voorkeur naar uit gaat.’’
Wat vind je het leukst aan je werk?
“Geen dag is hetzelfde! Wanneer je een beheerdienst draait, ben je als eerste verantwoordelijk voor meldingen die gedaan worden door ziekenhuizen en acteer je op ons proactieve monitoringsysteem. Als klantverantwoordelijke voor een ziekenhuis ben je eens in de zoveel tijd daar op locatie, om te horen of alles goed gaat, of er nog iets te verbeteren valt of wat er in de toekomst staat te gebeuren. Daarnaast draai je eens in de zoveel tijd een consignatiedienst.”

