Isala kiest één vertrouwd aanspreekpunt voor het totale HiX-beheer

Case | 8 november 2021

Voor Isala speelt het Zorgportaal van het elektronisch patiëntendossier HiX een belangrijke rol in de zorg voor patiënten. Via het portaal kunnen patiënten mee kijken en beslissen over hun eigen zorg. Tot voor kort had Isala de hosting van het Zorgportaal bij een andere externe partij ondergebracht. Miriam Hendriksen is manager Automatisering I&I bij Isala en vertelt ons meer over de keuze van Isala om het Zorgportaal samen met PinkRoccade Cloud Solutions te migreren naar hun eigen IT-omgeving en het beheer hiervan bij PinkRoccade Cloud Solutions neer te leggen.

Isala en PinkRoccade Cloud Solutions werken al een aantal jaren intensief samen om het EPD HiX optimaal in te zetten binnen Isala. Om dit te realiseren verzorgt PinkRoccade Cloud Solutions het technisch applicatiebeheer van de HiX-backend. Het Zorgportaal was echter tot voor kort ondergebracht bij een andere externe partij. Om meer regie te kunnen voeren, koos Isala ervoor om samen met PinkRoccade Cloud Solutions het Zorgportaal te migreren naar hun eigen IT-omgeving.

Hendriksen: “We werken al jaren fijn samen met PinkRoccade Cloud Solutions. Met de overstap van het Zorgportaal naar ons eigen IT-landschap en door het beheer ook bij hen neer te leggen, hebben wij nu één partij met wie we kunnen communiceren over het technisch beheer van het EPD HiX.” Dit draagt bij aan de realisatie van een belangrijk doel bij voor Isala: “Het doel van deze overstap is om processen te vereenvoudigen en een betere dienstverlening vanuit onze ICT-afdeling aan de zorg te kunnen leveren”, aldus Hendriksen.

Ervaring en korte lijnen werpen hun vruchten af
In mei dit jaar zijn Isala en PinkRoccade Cloud Solutions begonnen met de voorbereidingen om het Zorgportaal te migreren. Afgelopen augustus ging Isala live met de nieuwe omgeving van het Zorgportaal. Hendriksen: “De migratie van het Zorgportaal naar onze eigen infrastructuur is foutloos verlopen. Ook draait het portaal zonder problemen vanaf het moment dat het live is gegaan. PinkRoccade Cloud Solutions heeft bij de migratie uitstekende ondersteuning geboden.”

“SAMEN HEBBEN WE NU MEER GRIP OP DE STABILITEIT EN PERFORMANCE VAN HET TOTALE HIX-LANDSCHAP.”

Miriam Hendriksen | Isala

PinkRoccade Cloud Solutions host, beheert en migreert al jarenlang diverse EPD-omgevingen en zorgportalen. Peter van ter Beek, manager van Customer Team Ziekenhuizen bij PinkRoccade Cloud Solutions, kijkt op dit project tevreden terug. Hij was als projectleider verbonden aan deze migratie. Van ter Beek licht toe: “Doordat we de organisatie, beheerders en omgeving van Isala goed kennen, bood dit vele voordelen in het project. Zo konden we goed meedenken met Isala over de opbouw van de infrastructuur van het Zorgportaal en de uitdagingen in de migratiestappen. Deze gezamenlijke aanpak heeft geleid tot een mooi resultaat, waarin we wederom een fijne samenwerking met Isala hebben ervaren!”

Hendriksen bevestigt dit: “Het was een goede keus om het Zorgportaal in ons eigen IT-landschap te plaatsen en het beheer hiervan ook bij PinkRoccade te beleggen. Samen hebben we nu meer grip op de stabiliteit en performance van dit belangrijke onderdeel van het totale HiX-landschap.”

Heb je vragen of wil je graag weten wat we voor jou kunnen betekenen?

Neem contact op, dan spreken we elkaar snel!

Lonneke Heijmans
Accountmanager
06 – 2127 0160

Lonneke Heijmans
Accountmanager
06 – 2127 0160